Cum să începi o mică afacere cu condimente

                                   

In ultima perioadă consumul de condimente și de ierburi aromate a crescut substanțial. Gustul mâncărurilor condimentate din plin, specifice lumii orientale și culorile pline de viață ale mirodeniilor atrag din ce în ce mai mulți consumatori.

             In mediul online și nu numai, întâlnim în fiecare zi articole despre beneficiile aduse de condimente, rețete spectaculoase ce le includ și o multitudine de informații începând cu modul de cultivare până la valorile nutriționale ale acestora.

            Interesul din ce în ce mai mare față de aceste minunate amestecuri de condimente, ierburi, semințe, fructe sau legume deshidratate ne poate ajuta să ne orientam spre o mică afacere

Deci, ce avem de făcut ?

  1. – Indiferent de tipul afacerii, primul pas este înființarea societatii.

            Daca aveți sub 35 de ani va puteți orienta către înființarea unei societati SRL-D (D de la debutant), cu condiția să nu mai fi fost asociați în nici o firmă. Aveți avantajele reprezentate de scutirea taxelor de înmatriculare la Registrul Comerțului, nu vi se solicită diploma care să ateste calificarea în domeniul de activitate, beneficiați de consilire și sprijin din partea A.I.P.P.I.M.M. în a cărui rază de competență este situat sediului social și puteți accesa programul Start Up Nation. Dar trebuie să țineți cont de faptul că dupa trei ani orice SRL-D trebuie să se transforme în SRL.

            Daca optați pentru PFA trebuie să țineți cont de faptul că este necesară o calificare a fondatorului în activitatea pe care o va desfășura firma. Aveți și avantaje : se înființează rapid, nu este necesară colaborarea cu un contabil.

  • – Dupa înființarea societății mai aveți nevoie de autorizațiile de funcționare (autorizații de la primărie, DSV- daca e cazul, PSI,Sanepid etc). Dacă vă grăbiți, există firme care se pot ocupa, contra cost, de obținerea acestor autorizații pentru dumneavoastră.

Pentru a vinde persoanelor fizice (la gramaj), aveți nevoie de un cântar cu garanție și verificare metrologica inclusă.

  • – Stabiliți unde vă veți desfășura activitatea de vânzare : într-un magazin, în piața agroalimentară, într-un mare centru comercial …

             Daca veți vinde într-un magazin stradal, aveți grijă să fie bine amplasat într-un loc cu trafic pietonal intens – lângă o stație de transport în comun, intrare la metrou, autogară, gară, etc.

            Puteți vinde și într-o piață agroalimentară unde aveți avantajul numărului mare de persoane care trec prin piață în fiecare zi. Taraba din piață trebuie să fie vizibilă și bine amplasată, într-o zonă de interes, poate lângă o macelarie sau alt magazin intens vizitat.

            Intr-un mare centru comercial e bine ca magazinul de condimente să fie vizibil, accesibil și pe cât se poate pe un coridor principal. O variantă mai avantajoasă în privința costurilor de închiriere este o insulă amplasată pe unul din coridoare. In acest caz vă va ajuta prezența aromelor condimentelor care cu siguranță va atrage clienții.

            Foarte importante sunt investițiile în aspectul locației. O locație placută, colorată și bine organizată va atrage clienții care se vor opri atrași fiind de aspectul magazinului și de aromele produselor vândute.

Nu aglomerați intrarea în magazin și încercați să aveți produsele bine grupate pentru a ajuta clienții să le găsească. Tinând cont de faptul că mirodeniile sunt intens colorate, poate că ar fi bine să folosiți culori neutre în designul magazinului sau orice culoare le pune în evidență.

  • Ce puteți vinde : condimente, amestecuri de condimente sau de condimente și ierburi aromate, semințe de diferite feluri, fructe deshidratate și amestecuri de fructe deshidratate, legume deshidratate și amestecuri de legume deshidratate, fibre vegetale, făinuri proteice, proteine animale sub forma de pulbere, etc.                                                                                                                                                

Dintre condimentele pe care le puteți vinde pot fi cele frecvent folosite : piperul negru, verde, roz, alb, boia de ardei iute sau dulce, usturoi pudra și granulat, ceapă granulată și fulgi, scorțișoară pudră sau bețe, chimen și chimion, dar și condimente mai puțin cunoscute și folosite în bucătăria românilor dar întalnite din ce în ce mai des în rețete : turmeric pudră (curcuma), enibahar, cardamon, anason etc.

            O secțiune aparte poate include amestecurile de condimente specifice altor tări cum ar fi : curry madras, indian curry, condimentul five spices, garam masala dar și amestecurile de condimente și ierburi specifice anumitor feluri de mâncare : condimente pentru chiftele, condimente pentru cartofi prăjiți, condimente pentru sarmale, condimente pentru legume mexicane și legume la cuptor, condimente pentru turta dulce și vin fiert, etc.

            Nu uitați să aveți pe rafturi seminte, caju și alte feluri de nuci, migdale, alune, sâmburi de caise, caise deshidratate, merișoare, goji, prune, smochine, s.a.m.d.

            Incercați să identificați produsele care lipsesc pe rafturile magazinelor cu profil asemănător sau să vă aprovizionați cu produse mai rar întâlnite (cum ar fi chipsurile de nucă de cocos, cuburile de mere).

  • – Pentru aprovizionarea magazinului căutați un furnizor de încredere care să vă asigure constanța în aprovizionare, diversitate și livrarea promptă.

             Bineînteles, fiți atenți la calitatea produselor, termenul de valabilitate și prețul cu care le achizitionați.

            Produsele pe care le vindeți pot fi sub formă ,, vărsată” sau ambalate. E de preferat să aveți ambele forme de vânzare, pentru diversitate și aspectul general al magazinului.

            Produsele ce se vând la gramaj au avantajul faptului că pot fi văzute, apreciate din punct de vedere al aromei iar cumpărătorul poate lua atât cât are nevoie. Alte produse, cum ar fi de exemplu proteinele animale, făinurile proteice, fructele și semințele, de multe ori sunt cumpărate în cantități mai mari, nu doar câteva zeci de grame, deci e bine să le aveți ambalate în pungi individuale.

            Este bine ca persoana care vinde să cunoască câte ceva despre modul de utilizare și beneficiile aduse de produsele pe care le vindeți, să poată recomanda un produs sau altul în funcție de nevoile cumpărătorului.

  • – Deși semințele, condimentele și felurile diferite de nuci și boabe beneficiază de o intensă mediatizare în ultima vreme, trebuie să vă gândiți și la câteva metode prin care va puteți promova magazinul.

            Investiți (timp mai ales) în promovarea afacerii dumneavoastra în mediile sociale, unde puteți posta multe fotografii (vă ajuta culorile frumoase și intense ale condimentelor și fructelor deshidratate), rețete, sfaturi de utilizare, beneficiile folosirii acestora și multe altele.

            Puteți folosi postări ale bucătarilor celebri sau bloggerilor din domeniul culinar.

            Incercați să fidelizați clienții oferindu-le mici atenții cum ar fi mostre de produse în ambalaje frumos colorate și nu în ultimul rând tratați-i așa cum v-ar plăcea să fiți tratați dumneavoastră.

            Succes !

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.