Rolul proteinelor din lapte și din zer în managementul greutății.

Printre consumatorii din ce în ce mai conștienți de importanța alimentației în mentinerea sănătății, există un procent important care este interesat de menținerea unei greutăți rezonabile . Se spune că proteinele din lapte sunt capabile să ajute la gestionarea greutății, dar cum se procedează astfel ?

Potrivit datelor furnizate de Organizația Mondială a Sănătății (OMS ) din ce in ce mai multe persoane au probleme legate de excesul de greutate și  obezitate. Aceste kilograme in plus au efecte negative asupra sistemului metabolic, care afectează tensiunea arterială, colesterolul, trigliceridele și rezistența la insulină.

  Este important de observat că procesul de scădere în greutate este extrem de complex și unic pentru fiecare persoană. S-au făcut întotdeauna eforturi pentru a elabora orientări care să se potrivească mai multor persoane, cu toate acestea, la fel ca în toate domeniile de biologie, o astfel de abordare generalizată, bazată pe o populație mare, nu poate fi niciodată suficientă . Este important să abordăm toate aspectele legate de dietă, stilul de viață, starea de sănătate și genetica.

Pierderea în greutate

Studiile observaționale au descoperit că, pentru mulți, includerea produselor lactate cu conținut scăzut de grăsimi într-o dietă echilibrată poate contribui la gestionarea sănătoasă a greutății. Studiile epidemiologice au arătat că persoanele care consumă în mod regulat cantități moderate de produse lactate tind să aibă un indice de masă corporală mai scăzut (IMC).

Din perspectiva biochimică, scăderea în greutate ar trebui să fie realizată prin aplicarea unui deficit de calorii, ceea ce înseamnă că, prin scăderea aportului de calorii și creșterea consumului caloric, va apărea pierdere în greutate. Acest lucru poate funcționa pentru cele mai multe persoane , dar este prea simplist și corpul este complex.

Soluțiile pe termen lung pentru gestionarea greutății sănătoase necesită o abordare mai cuprinzătoare. Acum este bine înțeles că întreținerea masei musculară este esențială pentru gestionarea greutății sănătoase. Ideea simplă privind deficitul de energie pentru pierderea în greutate sau echilibrul energetic pentru întreținerea în greutate nu reușește să abordeze si celelalte elemente importante: tipul pierderii în greutate, compoziția dietelor și exercițiile fizice.

Tipul de pierdere în greutate : 

Pierderea în greutate poate apărea prin pierderea grăsimii, a apei sau, în mod nedorit, a mușchilor. Pierderea în greutate prin pierderea mușchiului are un impact direct asupra aspectelor metabolice sau de altă natură. Masa musculară mai mare menține rata metabolică bazală a corpului (numărul de calorii necesare în repaus) crescuta; mai multă masa musculara necesită mai multe calorii. Prin urmare, în cazul în care are loc o pierdere semnificativă a masei musculare, vor fi necesare mai puține calorii pentru a menține organismul în funcțiune zilnic și devine mai dificil să se atingă acel deficit energetic.

Compoziția dietei : O dietă  ce include alimente ce contin zaharuri , chiar daca contine putine calorii,  poate avea  multe efecte negative asupra sănătății. În plus, mușchii necesită mai mult decât glucoza pentru a declanșa căile de crestere al fibrelor musculare, astfel încât o astfel de dietă nu va promova creșterea sau refacerea mușchilor, ceea ce înseamnă că pierderea mușchilor poate să apară în timpul perioadei de pierdere în greutate.

Activitatea fizica : Tipul de activitate utilizat pentru  a creste consumul zilnic de calorii este foarte important. Nu toate tipurile de activitate fizica sunt egale din punct de vedere al eficientei. Este necesară o mișcare care promovează creșterea masei musculare . Luați, de exemplu, o plimbare de treizeci de minute, aceasta va utiliza energie, astfel încât calorile vor fi arse, dar nu va contribui la construirea de mușchi, în timp ce un ciclu de treizeci de minute in zona de munte va angaja mult mai mult contracția fibrelor musculare și va duce si la cresterea acestora .

ÎNTREȚINEREA MASEI MUSCULARE  PRIN APORT PROTEINA DIN LAPTE SAU ZER

Deci, este clar că masa musculara contează. Cu toate acestea,  pe măsură ce îmbătrânim, devine mai dificil de mentinut .

Aceasta înseamnă că atât pentru persoanele slabe, cât și pentru cele supraponderale, trebuie să se pună accentul pe menținerea masei musculare prin exerciții fizice și dieta adecvata.

Deci ideal este sa pierdeți grăsime și să păstrați mușchii . Acesta care este obiectivul real pentru atingerea funcției metabolice optimizate și a stării generale de sănătate.

Pentru a „manipula” pierderea în greutate , pentru a promova menținerea masei musculare și să încurajam pierderea de grăsimi, aportul de proteine cu valoare biologică ridicată ​​trebuie să fie ridicat. Laptele este o sursă naturală bogata de proteine.

Acesta contine două tipuri de protine principale: cazeină insolubilă și proteine din zer solubile. În prezent, există o utilizare considerabilă a proteinelor din lapte în suplimentele sportive și în industria de nutriție clinică. Acestea sunt considerate “complete”, deoarece au întreg spectrul de aminoacizi cerut de organism.

Multe studii au indicat capacitatea dietelor cu un raport ridicat între proteine ​​și carbohidrați pentru a influența pozitiv pierderea de grăsimi și menținerea masei musculare .  In plus fata de stimularea cresterii musculare, valoarea mai mare de saţietate a proteinei din lapte sau zer este, de asemenea, un ajutor in respectarea unei diete cu continut redus de calorii.

Calciul, asociat în mod obișnuit cu laptele din cauza contributiei in mentinerea masei osoase , este, de asemenea, recunoscut ca un ingredient util în dieta ce are ca obiectiv pierderea de grăsime. Persoanele care prezintă intoleranță la lactoză  nu vor beneficia de includerea unor astfel de produse in dieta. Totuși, astfel de indivizi pot beneficia  de proteine ​​ vegetale cu valoare biologică ridicată în dieta lor.

Combinațiile multor proteine ​​pe bază de plante, cum ar fi proteinele de mazare , chia , in, soia sau chiar din alge  pot fi folosite pentru a furniza cota completă de aminoacizi necesari  întreținerii musculare.

Produse cu continut ridicat de proteine gasiti accesand linkul de mai jos

https://topingrediente.ro/category/271/proteine.html

One Comment Add yours

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.